גיוס שותפים הוא מרכיב קריטי בתוכנית שיווק שותפים מוצלחת. הנה כמה שיטות עבודה מומלצות לגיוס שותפים:
גם אם המטרה הסופית בתוכנית שותפים היא הגברת רמת ההכנסות, ישנם שלבים בדרך בהם גם העלאת המודעות היא עניין דרוש. ישנם גם תחומים שלמים בהם נושא המודעות חשוב לא פחות, ואולי אף יותר, מההכנסות עצמן. בואו ונדון מתי כדי להשתמש בכלי של בניית תוכנית שותפים לצורך הגברת החשיפה והשיווק כיעד עיקרי.
כמו כל כוונה טובה, יש את מי שינסה לנצל את האפשרויות החדשות גם לכיוון של הונאה. מה היא הונאה בתוכנית שותפים ואיך ניתן להתמודד איתה?
תוכנית שותפים היא אמצעי שיווקי בו מתבצע שיתוף פעולה בין גורמים שונים – גופים המשווקים את המוצרים שלך ובתמורה מקבלים חלק מכל מכירה אשר מגיעה דרכם. רבים חושבים על תוכנית שותפים כדרך להעלאת הרווחים באופן פאסיבי אולם על מנת לגרום לתוכנית שותפים לעבוד ולהביא רווחים יש צורך להשקיע זמן בניהול התוכנית. ישנם כלים אשר יכולים לעזור במטלות הנדרשות לניהול ולתת ערך מוסף גם לבעל התוכנית וגם לשותפים אשר משווקים את מוצריו.
רשת שותפים היא דרך שיווק מוכרת וידועה אשר יש לה היסטוריה ארוכה. בעולם, היא מוכרת כ- Affiliate marketing. בשיטה זו, המוכרים יוצרים רשת שותפויות עם אחרים אשר תפקידם ברשת הוא לקדם את המוצרים של המוכרים. על מנת שלשותפים, ה- Affiliates, תהיה מוטיבציה לעבוד ולמכור עבורכם את המוצרים, יוצרים שיתוף רווחים: נתח מכל מכירה הולך לשותף. ישנם תחומים בהם מקובל כי השותפים מקבלים גם 50% ואפילו יותר מכל מכירה. מרבית העסקים הווירטואליים, בוודאי אלו העוסקים במכירות, יכולים להרוויח מבניית רשת שותפים אולם חשוב לבחור בנקודת הזמן המתאימה כדי להתחיל לטפח רשת כזו ולא להתפתות ולהתחיל לבנות את הרשת מוקדם מדי.
תוכנית שותפים היא דרך מצוינת להגדיל את הרווחים ואף לזכות ברווחים פאסיביים – או לפחות כאלו אשר לא ידרשו מכם המון מאמץ. רבים נשאבים לתוך הלך הרוח הזה ושוכחים שגם מאחורי המילה "פאסיבי" מסתתרת כמות לא מעטה של עבודה.