דוגמא 1: החדשים
נניח ואתם משווקים שירות או מוצר ייחודי שאין עבורו שוק רחב. המטרה הסופית שלכם תהיה למכור יותר פריטים או שירותים אך כרגע המצב הוא שהאתר שלכם חדש ומעט מאד מכירים אותו. גם אם לא כל גולש שיגלוש אליכם לאתר יבצע רכישה אלא ישוטט ויתרשם בלבד – הרווחתם. אולי הוא לא זקוק לדבר כרגע אבל בעתיד, כאשר הצורך יצוץ, הוא יזכור אתכם ויחזור. תוכנית שותפים יכולה לספק לכם את החשיפה הדרושה.
כאשר היעד הוא הגברת הנוכחות באינטרנט, דרך טובה לתגמל את השותפים העסקיים בתוכנית היא בתשלום עבור כל ליד, או עבור כל ליד שישאיר פרטים – יירשם לניוזלטר, יבקש לקבל עדכונים וכדומה – גם אם אותו לקוח פוטנציאלי לא ביצע רכישה בפועל מיד לאחר ההפניה דרך לינק השותף.
דוגמא 2: מדרס רגל בשוק תחרותי
גם אם השוק אליו אתם פונים הוא שוק רווי בו יש שחקנים רבים, תגלו כי חשיפה היא ערך בפני עצמו. האתר שלכם יצטרך לתת ערך מוסף ללקוח, אולי להציע מחירים אטרקטיביים במיוחד או מבצעים ייחודיים, ייתכן ודווקא התוכן הנוסף שהגולשים ימצאו באתר שלכם הוא שיגרום להם לרצות ולחזור אליו או שאולי זה יהיה איכות השירות שיקבלו דרכיכם. לפני שתוכלו להרשים את הגולשים, תצטרכו לגרום להם להגיע, ולו פעם אחת, אל האתר שלכם. אחרי שהגיעו לאתר – לגרום להם להישאר, להתעניין ולקנות זה כבר עליכם, אבל איך בכלל תגרמו להם להגיע?
שיווק ממומן יכול להיות יקר, שיווק אורגני דורש השקעה לאורך זמן – ובשני המקרים אין וודאות כי תקבלו החזר על ההוצאה. שיווק שותפים פוטר לכם את הדילמה הזו. כאן, התשלום הוא בדיעבד רק עבור אנשים אשר ידוע בוודאות כי נחשפו לתכנים שלכם, למוצרים, השירותים והתוכן שאתם מספקים. גם פה תשלמו אבל לא על הסיכוי לחשיפה אלא על חשיפה של ממש.
דוגמה 3: להישאר עם היד על הדופק
גם אם האתר שלכם מוכר מוצרים או שירותים וכבר יש לכם קהל לקוחות לא קטן, תמיד כדאי להשאיר את העסק שלכם במודעות שלה לקוחות, במיוחד אם הרכישות שנעשות בו אינן תכופות במיוחד. קחו לדוגמה מוצרים כגון ניירות ודיו למדפסות – השוק רווי מחד וכולם מספקים מוצרים דומים במחירים דומים. גם אם לקוח ביצע רכישה דרך האתר לפני כחודשיים ואף קיבל שירות טוב והיה מרוצה מאד – אין שום בטחון כי היום, כאשר הצורך עולה שוב, הוא בכלל יזכור מהיכן רכש בפעם הקודמת. גם אם יבצע חיפוש בגוגל, אתם רוצים שהשם שלכם יישאר אצלו בתודעה דרך מודעות או המלצות שראה באתרי השותפים כדי להגביר את הסיכוי כי יבחר בכם.
איך תגמלים עבור חשיפה?
שיטות התגמול בתוכנית שיתופים יכולות להתבסס על מכירות, אולם כאשר המטרה העיקרית היא הגברת החשיפה ייתכן והתגמול עבור מכירות בלבד לא יהווה תמריץ מספיק עבור השותפים לעבוד ולנסות למכור את מוצריכם. דרך נוספת היא לתגמל עבור ליד – בין אם על ידי השארת פרטים באתר או כזה שנערכה עימו שיחה. קיימת אפשרות נוספת שהיא תגמול פר קליק – כלומר כל פעם שגולש מגיע לאתר דרך לינק של שותף – השותף מתוגמל, בין אם הגולש השאיר את פרטיו, רכש או ביצע פעולה כלשהי באתר. רצוי לנתר ולבדוק כמה זמן שהה אותו גולש באתר על מנת להשאיר רושם עז אף יותר.
אם אתם עובדים עם תקציב נמוך במיוחד, שיטה נוספת היא של שותפות "הדדית" – השותף משווק אתכם בזמן שאתם משווקים אותו. שיטה זו יעילה במיוחד אם גם אתם וגם השותף בתחילת הדרך ואינכם מעוניינים להשקיע כסף, אך עדיין מעוניינים להגדיל את מידת החשיפה. בדרך זו – במקום השקעה בכסף תשקיעו מחשבה כיצד לקדם את השותף אשר מקדם אתכם. במידה ומדובר בשני אתרים משלימים, העסקה יכולה להיות כדאית ביותר.