עשה ואל תעשה בתוכנית שותפים

תוכנית שותפים היא דרך מצוינת להגדיל את הרווחים ואף לזכות ברווחים פאסיביים – או לפחות כאלו אשר לא ידרשו מכם המון מאמץ. רבים נשאבים לתוך הלך הרוח הזה ושוכחים שגם מאחורי המילה "פאסיבי" מסתתרת כמות לא מעטה של עבודה.

תוכנית שותפים מצליחה עובדת היטב עבור שני הצדדים: הצד המוכר זוכה בהגדלת הרווחים ללא מאמץ והשקעת עבודה רבה מצידו, הצד המשווק (השותפים העסקיים) זוכים בעמלה, לעתים נכבדת,  מכל מכירה – ללא צורך להחזיק מלאי, לשאת באחריות למוצרים או לתת שירות עבורם. איך עושים את זה נכון? בואו נעבור על כמה כללים בסיסיים של עשה ואל תעשה.

עשו – הכינותי מראש

לפני בניית תוכנית שותפים עשו הכנה מראש – דאגו להקים דף נחיתה וודאו כי הוא עובד עם יחס המרה טוב. עשו שיעורי בית – דעו מתוך כמה מהגולשים באתר משאירים פרטים כדי להירשם לניוזלטר, מבקשים שיחזרו אליהם בדף צור קשר, מבצעים רכישה וכדומה – מה יחסי ההמרה?. בדקו האם הרכישות מתבצעות לרב מיידית עם הכניסה לאתר או רק לאחר שיטוט של מספר דקות בו. שפרו את יחס ההמרה ככל הניתן: דאגו כי תמונות ותיאורי המוצרים או השירותים ידברו אל הקונה, כי דפי הנעה לפעולה אכן מניעים את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה, בדקו כמה זמן הגולשים מבקרים באתר והוסיפו תכנים שישאירו אותם זמן רב יותר בו.

אל תעשו – קפצו למים לפני שאתם מוכנים

גם אם יש לכם רעיון מדהים שיכול, בהשקעה הנכונה, להפוך להיות עסק מצליח ורווחי ביותר – כניסה אגרסיבית לשוק לפני שאתם מוכנים יכולה להשאיר טעם רע בפי הגולשים ולמנוע מהם כניסה עתידית לאתר או לאפליקציה כאשר הם כבר בשלים וידידותיים יותר. לפעמים סבלנות משתלמת לטווח ארוך יותר מאגרסיביות.

עשו – מילת המפתח: רספונסיבי

אתר למחשב זה נפלא, אבל כיום עיקר הגלישה מתבצעת דווקא מאמצעים אחרים שאינם מחשב או לפטופ: טאבלטים, טלפונים חכמים ואפילו שעונים. אתר רספונסיבי ידע להתאים את עצמו באופן אידיאלי לכל אמצעי שבו מתבצעת הגלישה ולהציג את המידע באופן האידיאלי לכל מכשיר, רזולוציה ואוריינטציה. אל תוותרו על גולשים רק כי דילגתם על שלב ההתאמה למכשיר באמצעותו הם מגיעים אליכם ודרכו הם רוצים לקבל מידע, שירותים או לבצע רכישות.

אל תעשו – שגר ושכח

גם אם השתמשתם באפליקציה אשר בונה עבורכם דף דרכו שותפים יכולים להצטרף בקלות ללא עזרתכם, אל תתקינו את האפליקציה מבלי לבדוק מה קורה עם השותפים בהמשך הדרך. הישארו עם היד על הדופק – דעו מי השותפים הפעילים ומי אלו אשר תורמים כמות רבה של לידים ומכירות, בדקו מי מדשדש, ייתכן שקשיים ראשוניים הם מה שמפריעים לאותו שותף ועזרה קטנה מצידכם יכולה להביא רווחים נאים לשניכם. שמרו על קשר עם השותפים ועזרו להם לעזור לכם.

עשו – צעדים ראשונים לטובת השותפים

דבר נוסף שכדאי לעשות הוא להכין חומרי רקע – לינקים, באנרים, פוסטים, ניוזלטר - אולי אפילו כמה דפי תוכן שיעזרו לשותפים להתחיל להניע את העסק. שבו וחישבו מי הם השותפים האידיאליים: מאיזה תחומים הם מגיעים? ייתכן שבעל ערוץ יוטיוב מצליח בתחום משלים יוכל לנתב גולשים רבים לכיוונכם - דאגו לעיבוי הרכיבים באתר שלכם אשר נוגעים ורלוונטיים לאותם תחומים משיקים.

בדקו מה התשלום שאותו אתם מוכנים ויכולים לשלם לשותפים ובאילו תנאים. צרו מספר הצעות עסקה אפשריות ראשוניות לשותפים מסוגים שונים.

אל תעשו – תשכחו שגם לכם זה עולה כסף

גם אם המוצר או השירות שאותו אתם מוכרים הוא מוצר וירטואלי או כזה שלא דורש מכם להחזיק מלאי או להשקיע כסף ברכישתו – זמן גם הוא שקול לכסף. קחו לדוגמה מוצר וירטואלי כמו קורס מקוון – הזמן אשר נדרש לכם להכין את הקורס: ליצור חומרים, לצלם, לבנות אתר, לבדוק את האתר – כל אלו שווים כסף, ולא מעט. ישנן גם הוצאות שוטפות שחובה לזכור כאשר באים לבצע תמחור נכון של המוצרים: כמה עולה אחסון האתר והחומרים? האם עליכם לשלם דמי שימוש או לרכוש תוכניות ואפליקציות?  כל אלו שווים כסף שיש לקחת בחשבון בתמחור המוצר, ותמחור התגמול האפשרי בתוכנית שותפים.

עשו – רכשו אפליקציה לבניית תוכנית שותפים שתעשה לכם את החיים קלים

אפליקציה לבניית תוכנית שותפים לא יכולה לעשות את כל העבודה במקומכם אבל היא בהחלט יכולה לחסוך לכם זמן יקר ולהפוך את החיים לקלים ופשוטים בהרבה. עם ממשקים ידידותיים שתוכננו לתת פתרון רחב וגמיש הכולל התאמה לשותפים רבים ושונים, דו"חות וגם דשבורד אשר יסייעו לכם להיות עם היד על הדופק, ויתנו לכל שותף אפשרות לבדוק את מצבו ואף לנסות כלים שיווקיים שונים – כל אלו יקצרו את משך ההכנה הנדרש ויאפשרו לכם להפעיל תוכנית שותפים מצליחה בזמן קצר ובנוחות רבה.