מה המודל העסקי מאחורי שיווק שותפים?
שיווק שותפים הוא כלי שיווק דיגיטלי מבוסס ביצועים שבו מפרסם (בעל אתר) משלם עמלה לשותף עבור כל מכירה או ליד שנוצרו באמצעות מאמצי הקידום שלו. למעשה, השותף פועל כמתווך בין המפרסם לצרכן, ומקדם את המוצרים או השירותים שלו על ידי פניה ישירה לקהל שלו דרך אתרים או כלי דיגיטליים אחרים שברשותו.
כדי להבין את המודל העסקי, חשוב להבין את הנתונים והמדדים שעומדים מאחרי הרעיון של שיווק שותפים :
- שיעור המרה: שיעור ההמרה הוא אחוז ההקלקות על חומרי קידום מכירות של שותף (כגון מודעת באנר או קישור) שמביאים למכירה או לידים עבור המפרסם. שיעור המרה גבוה מצביע על כך שהקהל של השותף רלוונטי מאד ומתעניין במוצרים או בשירותים של המפרסם.
- רווח לקליק (EPC): EPC הוא מדד המחשב את סך העמלות שנצברו ביחס למספר הכולל של קליקים. EPC גבוה מצביע על כך שהרווח פר קליק הוא אפקטיבי וכי הנכס הדיגטלי של השותף מתפקד היטב.
- ערך הזמנה ממוצע (AOV): AOV הוא הסכום הממוצע של כל עסקה שנוצרה באמצעות הלקוחות שהופנו למפרסם דרך השותף. AOV גבוה מצביע על כך שהשותף מייצר ערך מוסף גבוה למפרסם.
- החזר על השקעה (ROI): החזר ROI הוא כמות ההכנסה שנוצרה מההפניות של השותף ביחס למה ששולם לו. החזר ROI גבוה מצביע על כך שהשותף מייצר הכנסות משמעותיות עבור המפרסם ביחס לעלות הפרסום. זהו למעשה מדד שמחשב את "מחיר לרכישת לקוח חדש"
- כדי להמחיש את החשיבות של מדדים אלו בשיווק שותפים, הבה נשקול דוגמה. נניח ששותף מקדם מוצר שנמכר ב- 200 ש"ח. המפרסם מציע עמלה של 10% לכל מכירה, כלומר 20 ש"ח לכל מכירה. הנכסים הדיגיטאלים של השותף (כגון אתרים, פוסטים בבלוג, מודעות במדיה חברתית וקמפיינים אחרים) מייצרים 1,000 קליקים על המודעות של המפרסם, וכתוצאה מכך יש 50 מכירות ו-10,000 ש"ח הכנסות.
בעזרת המדדים לעיל, נוכל לחשב את הדברים הבאים:
שיעור המרה: 5%
רווחים לקליק (EPC): 1.00 ש"ח (1000 ש"ח קליקים תמורת 1000 קליקים)
ערך הזמנה ממוצע (AOV): 200 ש". במקרה הזה כל ההזמנות זהות ואין מידע על מכירות נוספת .
החזר על ההשקעה (ROI): של המפרסם - 1000% (כל 1שקל הניב 10 שקלים) . השותף יכול לחשב גם את ה ROI שלו אם יהיו נתונים של הקמה והפקת תוכן לנכסים הדיגיטליים שלו.
בהתבסס על מדדים אלה, המפרסם יכול למדוד את אפקטיביות העבודה המשותפת עם כל שותף , וכל שותף יכול לבחון את התמורה שהוא מקבל ביחס למאמצים שהוא השקיע ולהשוות להזדמנויות פרסום או תוכניות שותפים אחרות שמוצעות לו.
יצירת תוכנית שותפים
יצירת תוכנית שותפים דורשת תכנון וביצוע קפדניים. חשוב לשקול את השלבים הבאים:
- הגדר את המטרות : לפני יצירת התוכנית, עליך להגדיר מה אתה רוצה להשיג. מהן המטרות ? האם אתה רוצה להגדיל מכירות, לייצר לידים או לקדם חשיפה למותג? יעדים ברורים יעזרו לך לקבוע את המבנה והתמריצים של התוכנית .
- בחר את הפלטפורמה הנכונה: כדי להפעיל את תוכנית השותפים , אתה צריך פלטפורמה שיכולה לעקוב אחר הפניות, עמלות ומדדים אחרים ולכל אחת תקציב שונה. הפלטפורמה של APERIO מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים ועולה מאות שקלים בודדות בחודש בהתאם למספר המשתמשים.
- קבע את מבנה העמלות : בעת ההרשמה השותף צריך לדעת כמה הוא יקבל עבור קליק? ליד? קביעת פגישה? מכירה? מבנה העלות יכול להיות דיפרנציאלי כך שככל שהלקוח מתקדם בסולם המכירות ככה גדלה העמלה. למשל עבור ליד יש תשלום קטן, אם נקבעמ פגישה משולמת עמלה נוספת ואם נסגרה עסקה יש בונוס גדול יותר.
- גיוס שותפים: לאחר הגדרת התוכנית , עליך לגייס שותפים לקידום המוצרים או השירותים . אתה יכול לפנות ללקוחות קיימים, בלוגרים, משפיענים או שותפים פוטנציאליים אחרים שיש להם קהל שתואם את שוק היעד . אתה יכול גם לרשום את התוכנית במדריכי שיווק שותפים כדי למשוך שותפים חדשים.
- הכנת חומרי שיווק ופרסום : כדי להקל על השותפים לקדם את המוצרים או השירותים , עליך לספק להם כלי פרסום באיכות גבוהה, כגון באנרים, עמודי נחיתה או קישורים עם Uniqe ID . כלים אלו חייבים להיות מושכים מבחינה ויזואלית, מתאימים למותג ומכילים קריאה ברורה לפעולה.
- עקוב אחר תוצאות ונתח אותן: כדי למדוד את הצלחת התוכנית , עליך לעקוב ולנתח את התוצאות . פלטפורמת שיווק שותפים מקצועית, צריכה לספק מערכת דוחות מפורטת. מעקב אחרי הנתונים יסייע להבין אילו שותפים עושים עבודה טובה ואילו - לא, מה הכלים הפרסומים שעובדים הכי טוב, הם נדרש שינוי במבנה העמלות בהתאם להיקף העסקאות שנסגרות? האם אפשר לקדם מוצרים נוספים ולפנות לקהלי מטרה חדשים או שותפים חדשים?
אסטרטגיות מתקדמות לשיווק שותפים
שיווק שותפים היא כאמור טכניקה יחסית חדשה ואפקטיבית מאד לייצר תנועה ומכירות עבור האתר אינטרנט , ויש מגוון אסטרטגיות מתקדמות בהן ניתן לפתח את התוכנית בראיה לעתיד.
מינוף מדיה חברתית לשיווק שותפים:
פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר יכולות להיות כלים רבי עוצמה לקידום תוכנית השותפים . על ידי שיתוף וקידום התוכנית בחשבונות המדיה החברתית , ניתן להגביר את הנראות ולמשוך שותפים חדשים.
שימוש בשיווק משפיענים כדי להניע מכירות של שותפים:
שיווק משפיעים הוא אסטרטגיה פופולרית לקידום מכירות וקידום מוצרים. על ידי שיתוף פעולה עם משפיענים בתעשייה , אתה יכול להתחבר לקהל שלהם ולהגיע לקהל לקוחות חדש. אתה יכול להציע למשפיענים גבוהה יותר משותפים רגילים ולספק להם תוכן ומבצעים ייחודיים לשהם יכולים לשתף עם העוקבים שלהם.
מתן בונוסים ותמריצים לשותפים בעלי ביצועים גבוהים:
הצעת בונוסים ותמריצים היא דרך רבת עוצמה להניע את השותפים ולהגדיל את המכירות. אתה יכול להציע בונוסים להשגת יעדי מכירות ספציפיים, או לספק תמריצים לשותפים בעלי ביצועים גבוהים, כגון מבצעים בלעדיים או שיעורי עמלות גבוהים יותר. על ידי תגמול לשותפים על עבודתם הקשה, אתה יכול לטפח נאמנות ולעודד אותם לקדם את התוכנית בצורה יעילה יותר.
פיתוח שותפויות ושיתופי פעולה עם עסקים אחרים:
שיתוף פעולה עם עסקים אחרים בתעשייה יכול להיות דרך חשובה לקדם את תוכנית השותפים ולהוביל תנועה לאתר . אתה יכול לשתף פעולה עם עסקים משלימים כדי להציע מבצעים משותפים ולקדם זה את המוצרים או השירותים של זה. על ידי עבודה משותפת, תוכלו למנף את הקהלים אחד של השני ולהגיע לקהל לקוחות רחב יותר.
סיכום:
שיווק שותפים הוא כלי רב עוצמה לעסקים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ולהגדיל את ההכנסות שלהם. על ידי יצירת תוכנית שותפים יעילה, אתה יכול לשתף פעולה עם אתרים ומשפיענים אחרים כדי לקדם את המוצרים או השירותים ולהניע תנועה ומכירות לעסק המקוון . למרות שזה עשוי להיראות מרתיע בהתחלה, ביצוע הנחיות שלב אחר שלב יכול לעזור לך ליצור תוכנית שותפים מוצלחת בשנת 2023 ואילך. על ידי ניתוח מתמיד ואופטימיזציה של התוכנית , אתה יכול להבטיח שהיא תישאר כלי שיווקי בעל ערך ויעיל עבור העסק .