מנקודת מבטם של השותפים
כל אדם בעל משאב מקוון: בלוג, אתר, חנות מקוונת, דף ברשת חברתית או ערוץ סרטונים יכול להיות שותף, או כפי שהוא גם נקרא: אפילייאט, או משווק. הוא שותל בדף שלו קישור ייחודי שאותו הוא קיבל מבעל מוצר אחר. המוצר הנוסף, זה שאותו משווקים, יכול להיות מוצר מקוון כמו קורס אונליין, מוצר פיזי – ואז ההפניה היא, לדוגמה, לחנות מקוונת, או לשירות.
כאשר אדם אשר מבקר באתר של השותף מקליק על הקישור הייחודי שנשתל הוא מגיע לדף שבו נאגרים גם פרטי המשווק אשר ממנו הגיע. בהתאם להסכם המשווק עם בעל תוכנית השותפים – השותף יכול לקבל סכום כסף מסוים בכל פעם, לדוגמה, שאדם שהגיע דרכו גם בחר להשאיר את פרטיו או כאשר בוצעה רכישה. לעתים ניתן לעשות ברטר – שיווק תמורת שיווק מוצר של השותף, לדוגמה.
תוכנית שותפים ישירה ועקיפה
סוג מסוים של תוכנית שותפים עקיפה משתמשת במתווך. כאן, השותף למעשה אומר לחברה המתווכת איפה ניתן לשתול באנר אצלו באתר, אילו סוגי באנרים הוא מוכן לשתול ומה מתאים. החברה המתווכת היא זו שדואגת לקשר בין אלו המעוניינים לפרסם את מוצריהם אל אלו אשר יש ברשותם שטח פרסום בו הם מעוניינים לפרסם. גם כל ההתחשבנות נעשית דרך החברה המתווכחת אשר יודעת לאגור את המידע הרלוונטי ולהגיד למוכר כמה עליו לשלם, ולשותף מה הוא צפוי לקבל.
יתרונות בתוכנית שותפים ישירה
בתוכנית שותפים ישירה, היתרון העיקרי הוא בכך שניתן לכוון באופן מדויק את המקומות בהם הקישור יופיע. אפשר לפרסם כלי עבודה באתר המתמחה בקוסמטיקה, אולם אחוזי ההמרה משיתוף שכזה יהיו נמוכים במיוחד. לעומת זאת, שיתוף חנות מכוונת המוכרת כלי עבודה בדף של רשת חברתית הסובבת סביב DIY יניב, ככל הנראה, אחוזי המרה גבוהים יחסית.
נשמע נהדר! איך מתחילים?
ראשית, ומבלי לצנן את ההתלהבות, כדאי מאד לעשות שיעורי בית ולהגיע עם כמה תשובות. רצוי לייצר דף נחיתה, כזה שיודעים שעובד. רצוי להתחיל בתוכנית שותפים רק כאשר יש מוצר שאותו כבר הצלחתם למכור ואתם יודעים, למשל, מה אחוזי ההמרה מדף הנחיתה שלו. הרעיון מאחורי תוכנית שותפים הוא ליצור תוכנית שהיא בבחינת Win-Win לשני הצדדים: הצד המוכר רוצה בפרסום ושיווק שאותם השותפים יכולים לספק, השותפים מעוניינים להגדיל את הרווח מהמשאב שברשותם על ידי פרסום קישור או הצגת באנר אשר יניב עבורם את הרווחים הגבוהים ביותר. אם תוכלו להגיד לשותפים כי במידה וחמישה אחוז מהגולשים בדף שלהם ילחצו על הקישור ויגיעו לדף הנחיתה – קרוב לוודאי ששלושה אחוז מתוכם גם יבצעו רכישה בפועל ויזכו את השותף ברווחים.
תשובה נוספת שעליכם לדעת לפני פתיחת תוכנית שותפים היא כמה ירוויחו השותפים על כל מכירה? לכל תחום יש מוסכמות שונות שנובעות, בין היתר, מהעלויות של המוכרים. אם מדובר בהחזקת מלאי מוצרים פיזיים, לדוגמה, יש לקחת בחשבון את דמי השכרת מקום האחסון עבור אותו המלאי. אם מדובר במוצר וירטואלי – עלויות נוספות כוללות הקמה, תשלום לשיווק אורגני וממומן, אחסון אתרים וכדומה. כאשר אתם מבצעים תמחור, אל תשכחו לקחת בחשבון גם את הזמן הנדרש לניהול, ביצוע עדכונים וכדומה. כדוגמה סבירה – אדם שמוכר קורס מקוון, יכול להציע לשותפים לעתים גם 50% מהרווח על כל מכירה אשר מקורה בשותף, במידה והקורס כבר קיים ומרבית ההכנסות מהוות רווח נקי. בשלב יצירת התכנים והקמת הקורס – העלויות יהיו גבוהות יותר והרווח קטן יותר, גם לשותפים.
יתרונות השימוש באפליקציה לבניית תוכנית שותפים
גם אם כבר יש לכם את כל התשובות, בניית תוכנית שותפים מוצלחת אינה פשוטה. אפליקציה מוצלחת לבניית תוכנית שותפים מאפשרת לכם לקבל מן המוכן רכיבים רבים בדרך שהיא ידידותית גם למוכר וגם לשותפים העסקיים, מאפשרת גמישות בשימוש בכלים השיווקיים השונים, מספקת דיווחים רלוונטיים ו"מבט-על" – כל גורם במערכת על פי תפקידו וצרכיו.
מפרסמים ירצו לדעת מי הם השותפים, ועד כמה כל אחד מהם מצליח. הם יצטרכו לדעת כמה לשלם לכל שותף בהתאם למכירות שהתבצעו והגיעו דרך קישורים שהשותף שתל אצלו. שותף מצידו ירצה לדעת כמה הרוויח ובאיזה ערוץ שיווקי הרווח היה גדול יותר, אבל לא יזדקק למידע הנוגע לשותפים אחרים.
אפליקציית בנייה לתוכנית שותפים לוקחת אתכם צעד נוסף לקראת המצב בו תוכלו להגדיל את הכנסותיכם ואת מידת החשיפה לה אתם זוכים.